【電影心得/經典台詞分享】《瘋戀佳人》(2015)


Far from the Madding Crowd poster


1."Ms. Bathsheba Everdeene, I wanted to ask… would you like to marry me ?" 
-Gabriel Oak 
「芭莎芭 埃佛汀小姐,我想問的是-您願意嫁給我嗎?」
-基比奧 奧克

2." Mr Oak, I don’t want a husband… If I ever were to marry, I’d want someone to tame me, and you’d never be able to do it."
-Bathsheba Everdeene
「奧克先生,我不打算急著想要一位丈夫。如果,我要嫁人的話,我希望有人可以馴服我;而你-可能沒辦法做到這一點吧。」
-芭莎芭 埃佛汀

Related image

3."Please don't desert me, Garbriel."-Bathsheba Everdeene
「請別拋下我,基比奧。」-芭莎芭 埃佛汀

4. " I need your help." -Bathsheba Everdeene
     「我需要你的幫忙。」-芭莎芭 埃佛汀

5." I’m not such a fool as to imagine that I might still stand a chance. Now that you are so above me, but don’t suppose I’m content to stay a nobody all my life. One day I will leave you, you can be sure of that. But for now, I care for you too much to see you go to ruin because of him, so if you don’t mind, I’ll stay by your side. "
 -Gabriel Oak 
「我並不至於像您想像中的那麼傻,還以為我有機會高攀您。可是,請別以為我一輩子都會留在您的身邊;心甘情願地去當一個「無影人」。我總會有一天離開您的,您大可以放心。不過,我現在實在過度地在乎您了,我不忍心就眼睜睜地看著您這麼地給他毀了。所以,您要是不介意的話,這段時間;我都會在您的身邊。」
-基比奧 奧克

6."Gabriel, I have been a fool… He told me about another woman, a woman more beautiful that he loved before, and I couldn’t bear it. So somewhere between jealousy and distraction I married him. "
-Bathsheba Everdeene
「基比奧 ,我真是一個傻瓜,他告訴我說;他愛過一位比我更美麗的女子,因為;我實在沒辦法接受這一個事實,所以,我在嫉妒之中迷失了我自己,然後,我嫁給了他。」
-芭莎芭 埃佛汀

7 . "It is difficult for a woman to define her feelings in a language which is chiefly made by men to express theirs."-Bathsheba Everdeene
「如果,要一個女人去用一個男人的表達方式去表達她自己的感受的話 ;那是一件難以辦到的事。」-芭莎芭 埃佛汀
Image result for gabriel and bathsheba collage

8. " Well, you must not go."-Bathsheba Everdeene
     「你-不可以走。」-芭莎芭 埃佛汀
      "You forbid me?" - Gabriel Oak 
      「您-不讓我走了?」-基比奧 奧克
  "Yes, if you like, I forbid you… We have been through so much together. Wasn’t I 
   your first sweetheart? Weren’t you mine? And now I’d have to go on without you."
  -Bathsheba Everdeene
「對 ,我不讓你走了...... 我們已經一起經歷了這麼多事情了,我們不是彼此的初戀嗎?而現在,我卻要孤身一個人面對那未知的未來了。」-芭莎芭 埃佛汀

Related image

" If I knew, if I knew that you would let me love you and marry you.-"  -Gabriel Oak 
「如果,我知道-您願意讓我愛上您,並且娶您的話 -」-基比奧 奧克
" But you will never know." -Bathsheba Everdeene
「可是,你永遠都不會知道。」-芭莎芭 埃佛汀
"Why not?" -Gabriel Oak 

「為甚麼我永遠都不會知道?」-基比奧 奧克
" Because you never ask." -Bathsheba Everdeene
「是因為你還沒問過我嘛。」-芭莎芭 埃佛汀
" Would you say “no” again?" -Gabriel Oak 

「您會再度拒絕我嗎?」-基比奧 奧克
" I don’t know. Probably… So why don’t you, ask me? Ask me. Ask me, Gabriel."
-Bathsheba Everdeene
「這個,我還不知道呢?可能吧......所以說呢,你為甚麼不問我呢?問我啊,基比奧。」-芭莎芭 埃佛汀
Image result for gabriel and bathsheba  2015 collage


【電影心得/經典台詞分享】《瘋戀佳人》(2015)
—(全文完)—

,

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 |文| 影|夢 |之女 的頭像
    |文| 影|夢 |之女

    「文」|「影」|「隨心記」|

    |文| 影|夢 |之女 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()